۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

واقعیت تلخی که جمهوری اسلامی باید آن را قبول کند : جنبش سبز پیروز انتخابات مجلس نهم خواهد بود

این که کدام گروه در انتخابات مجلس پیروز شوند به حال مردم هیچ تفاوتی نمی کند . هر دو و یا سه گروه از آخرین و خودی ترین لایه های وفادارمانده به جمهوری اسلامی اند .عده ای به طرفداری از محمود احمدی نژاد و عده ای به علیه وی وارد کار و زار انتخاباتی خواهند شد . این بار نیز به مانند انتخابات ریاست جمهوری بحث رقابت دمراتیک مطرح نیست . بحث حذف مطرح است . دعوا و دشمنی بین این دو جریان محافظه کار به سرحدی رسیده است که روزی نیست پرونده ای بر علیه یکی از طرفین دعوا رو نشود .
 علت این رقابت و دشمنی هر چه باشد به ما مربوط نیست . چرا که گویا وضع زندگی و تباهی روزافزون زندگی ما ایرانیان نیز به آن ها مربوط نمی شود .این دعوا خواه بر سر منابع اقتصادی باشد ، خواه بر سر لجبازی های بچه گانه ریشه دوانیده در سیاستمداران ایرانی باشد و خواه بر سر لحاف ملا باشد ! فرقی نمی کند اما نتیجه دعوای خودی ها نقشی تعیین کننده در سرنوشت ایران و جنبش سبز خواهد داشت .

در ماه های آینده دو پارامتر نقش مهمی در  سرنوشت سیاسی  ایران نقش بازی خواهند کرد . 1- تحریم های شدید اقتصادی که نتیجه فعالیت های اتمی ایران بوده اند  2- تظاهرات احتمالی مردم ایران در خیابان ها در روز انتخابات و پس از آن . اما نتیجه این انتخابات برای جنبش سبز چه خواهد بود ؟
واقعیت این است که با عدم شرکت در انتخابات،  نتیجه انتخابات هر چه باشد بازی دو سر بردی برای جنبش سبز خواهد بود . اگر احمدی نژاد پیروز انتخابات باشد شانس تفاهم ایران و غرب بر سر مسائل هسته ای به حداقل خواهد رسید و در نتیجه تحریم های خرد کننده غربی ها به زودی شیرازه حکومت را از هم پاشید . همچنین طیف بازنده مدعی تقلب در انتخابات شده و این خود موجبات تسریع در ریزش و تغییر در جمهوری اسلامی را فراهم می آورد .
اگر طیف معتدل تر به پیروزی برسد امکان تفاهم با غرب و تعطیلی برنامه غنی سازی هسته ای و در نتیجه قربانی شدن جنبش آزادی خواهانه مردم ایران بالاتر خواهد رفت اما در عوض شخصیت احمدی نژاد به گونه ایست که تحمل شکست را ندارد و و مسلما شکست احمدی نژاد به رویایی بسیار شدید در سطوح بالای قدرت منجر خواهد شد . رویارویی که دیگر تذکرات خامنه ای هم نخواهد توانست از کش امدن آن جلوگیری کند و در نهایت به تضعیف شدیدساختار های نظام خواهد انجامید .  
واقعیت تلخی است که جمهوری اسلامی باید آن را قبول کند . این که در هر صورت جنبش سبز پیروز این انتخابات خواهد بود .

هیچ نظری موجود نیست: