۱۳۹۰ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

موضوعات داغ روز لینک های بالاترین را نابود کرده اند


حد نصاب لینک های اجتماعی و سیاسی به طرز نامعقولی بالا رفته اند . با ادامه این وضع تنها لینک هایی داغ می شوند که در موضوعات داغ ارسال شده باشند . اما چرا این اتفاق افتاده است ؟ مطابق تعریف بالاترین موضوع داغ به هر خبری که به صورت موقت مهم شده باشد اطلاق می شود . در نتیجه روزانه شاهد موضوعات داغ بسیاری هستیم که موجب داغ شدن لینک های مرتبط می شوند و حاصل افزایش لینک های سیاسی و اجتماعی فرستاده شده موضوع داغ در صفحه اصلی است . سیستم خودکار بالاترین هم به علت کاهش لینک ها در موضوعات دیگر حد نصاب این لینک ها را هر روز بالا و بالاتر می برد تا به جایی که به وضعیت امروز رسیده ایم و دیگر لینک های خوب و تحلیلی را در صفحه اول نمیبینیم. جهت حل این مشکل سه راه کار پیشنهاد می گردد. در این پیشنهاد ها سعی شده است از روش های قهرآلود پرهیز شده باشد  :
1-      به نظر میرسد میبایست در تعریف موضوع داغ تجدید نظر صورت گیرد ، به عنوان مثال این تعریف : موضوع داغ به خبری اطلاق میشود که به صورت موقت مهم شده باشند و همچنین به عنوان تیتر یک یا دو در چند رسانه معتبر کار شده باشد .
2-      لینک های ارسال شده در موضوعات داغ عموما تکراری هستند . می توان سایر لینک های تکراری را فیلتر نمود و تنها به اولین لینک ارسالی (و یا لینکی که از اولین سایت تولید کننده خبر ارسال شده است) اجازه مشاهده در صفحه موضوع داغ داد . در صورتی که در فرصت دو ساعته ده لینک غیر مشابه در موضوع داغ ارسال نشد ، موضوع داغ حذف گردد . نتیجه این کار این است که اولا اشتیاق کاربران برای ارسال لینک خبری مشابه در موضوع داغ فروکش خواهد کرد و دوما موضوعات داغ زمانی ایجاد خواهند شد که لینک های متنوع در مورد خبر وجود داشته باشد .
3-      گزینه ای با نام "این لینک تحلیل است" در زیر لینک های سیاسی و اجتماعی اضافه شود . در صورتی که توسط کاربر این گزینه تیک بخورد ، لینک مذکور با هفتاد یا هشتاد درصد حد نصاب معمول لینک های اجتماعی یا سیاسی داغ شود . و البته تیک خوردن اشتباه این گزینه با مجازات روبرو شود . این کار موجب میشود که لینک های تحلیلی شانس بیشتری برای داغ شدن پیدا کنند
  

۱ نظر:

ناشناس گفت...

اطلاق = اتلاق