۱۳۹۰ اسفند ۱۲, جمعه

رای دادن خاتمی بجا و شایسته بود


می گویند که خاتمی رای داده است و حتما از فرداست که سیل حملات نسبت به وی آغاز شود . وی را متهم به خیانت خواهند کرد و به همین بهانه جنبش سبز و اصلاح طلب ها را زیر سوال خواهند برد . همان چیزی که خواست حکومت است . خطر خاتمی برای حکومت از تمامی اشخاص دیگر بیشتر است چرا که از معدود صداهایی است که هنوز خاموش ، خفه ، زندان و حصر نشده است . این حملات همان چیزی است که حاکمیت می خواهد . این آرزوی حاکمیت است که خاتمی در چشم افکار عمومی تخریب شود .
اما برای قضاوت در مورد خاتمی می بایست جایگاه عمل وی را مورد توجه قرار داد . خاتمی در جایگاه یک نیرو نزدیک به کاست قدرت اما در خدمت جنبش سبز به فعالیت می پردازد . بنا براین رفتار وی متفاوت است یک اپوزسیون که در خارج از کشور به کنش می پردازد و یا یک عضو جنبش سبز در داخل که به قیمت حذف صدایش تمام قد در برابر رژیم ایستاده است. این آرزوی حکومت است که به نحوی خاتمی را به طور کامل حذف نماید ، خود را نجات دهد . به همین دلیل است که همواره بازوی رسانه ای جمهوری اسلامی سعی در سوق دادن وی به سمت لایه های خارجی تر حکومت و سر انجام حذف وی دارد . اما خاتمی با هوشمندی خاص تا کنون در برابر این  حملات مقاومت کرده است . چرا که کمکی که وی با ایفای نقش فعلی به جنبش آزادیخواهی مردم ایران می کند بسیار زیادتر از حالتی است که وی در نقش یک اپوزسیون تمام عیار ظاهر شود . خاتمی به خوبی می دانست که چنین رای دادنی وی را به کلی از چشم مردم خواهد انداخت . اما چرا چنین چاقویی در شکم خود فرو کرد ؟ من در رای دادن خاتمی شجاعتی می بینم که تنها از یک  انسان بزرگ بر می آید . می دانی که حکومت هیچ گاه تو را خودی حساب نخواهد کرد و می دانی که رای دادنت احتمالا نابودی تمامی محبوبیتت را به دنبال دارد اما رای می دهی تا صدای مردم در حاکمیت حفظ شود.


۳ نظر:

ناشناس گفت...

عجب!نویسنده نه از جنبش سبز درک درستی دارد،نه از نقش خاتمی در آن.و حرفهایی بی دلیل.خاتمی الان صدای ملته؟نقش فعلیش چیه؟اصلاح طلبان برابر با جنبش سبزن؟یا شما به زور میخوای جنبش سبز رو تو اصلاح طلبا خلاصه کنی؟

نویسنده از این که خاتمی مغضوب دو طرف میشود نتیجه گرفته که پس کارش خوب است!!!این شد دلیل؟ربطش؟؟

nima گفت...

من احساس می کنم که شما متن و کامنت های زیر آن را با دقت مطالعه نکرده اید . چرا که آن چه به عنوان دلایل اصلی مطرح کرده بودم را نادیده گرفته و به مسائلی ریز شده اید که مقصود اصلی بنده نبوده اند . این لینک ارسالی از بالاترین است :
https://balatarin.com/permlink/2012/3/2/2948630

ناشناس گفت...

یه تمام کسانی که چنین در برار خاتمی جبهه گرفته اند توصیه می کنم نگاهی بیاندازند به تاریخ شیلی بعد از کنار رفتن مشروط نظامی ها از قدرت. در آن روزها هم خیلی ها جنبش اصلاحات شیلی را به معامله بر سر خون مردم متهم کردندولی گذشت زمان قضاوت کرد که شیلی در آن دوره به دولتمردانی که خارج از احساسات عامه تصمصیم می گرند نیاز داشت... پینوشه محاکمه شد ....اما زمانی که مردم نفرت و تعصب را کنار گذاشته بودند....
توصیه دیگر.: فیلم مرگ و دختر جوان اثر رومن پولانسکی را حتما ببینید